Friday, October 21, 2011

Amanah...


"Di saat cinta tercipta, semestinya aku merasa" (Ring Tone nyanyian Bunga Citra Lestari berbunyi...Jiwang karat tu...)
PA Boss: "Rindu, kat mana??Boss nak jumpa"
Aku : " Ala,kat luar la..naper ye dia nak jumpa??"
PA Boss: "x tahu la..."
Aku :" Petang baru Rindu masuk ofis..mintak tolong budak rindu jumpa dia dulu..."
PA Boss " OK.."

Petang


PA Boss : " Rindu, Boss nak jumpa jugak..Dia nak suruh ambik iPad baru..tapi kalau nak iPad tu,Laptop kena pulang balik...."

Aku : "la,ingatkan dah settle pagi tadi...naper x bagi laptop tu kat budak technican jek...?"
PA Boss : "entah,dia nak bagi kat rindu gak...dia x percaya kat org lain kot...."
Aku : "pulak dah...ok ok.." ( sambil dalam hati, mintak2 la dia bagi aku iPad yang dia tengah dok pakai sekarang nie...he he he...)




- budak comel 2 orang nie,amanah dari Allah pada ku... -


p/s : mana lagi berat yek? amanah sesama manusia or amanah dengan Allah?

3 comments:

Kaz said...

Memang dipanggil Rindu ke kat ofis? Tak rock langsunglah.

Amanah dari Allah kerana segalanya akan dihitung, dihisab dan ditanya tanpa terlepas sebesar zarah pun di akhirat kelak. Tetapi amanah sesama manusia ini juga menjadi satu tanggungjawab yg wajib utk ditunaikan juga kerana ia tetap bersandarkan amanah dari Allah.

bidadarindu said...

he he...tu nama di alam maya nie saja la kak...tapi sweet kan nama tu...ho ho...

tu dia penjelasan yang sangat jelas dari ustazah kaz...syukran jazilan ya ustazah....

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,

Dua-dua pun sama berat amanah tu.