Wednesday, September 21, 2011

Rindu ke Bidadarindu?

Hu Hu...Rindu ker?Ada ker org rindu kat blog nie? Mmg Sibuk sesangat.....patut la last week aku rasa penat sangat...x cukup rehat....rupanya dari malam rabu sampai hari ahad hari tu ada Katering....Open House n Kenduri Kawin...Memang Letih...

Tapi teringat pulak kata Mak semalam, lepas ofis, singgah jengok mak sebab biasa weekend bawak Danish n Cinta tu gi sana,tapi dah sibuk Catering,kira dah 2 minggu la budak2 tu x jumpa Opah dia...Dalam perjalanan gi Kubur arwah abah,bagitahu dia sibuk catering...dia kata "x per la..tengah rezeki ada tu,buat la...lagipun masa muda nie la nak kerja teruk sikit...nnt kalau dah tua,x larat nak buat dah...." x sangka mak akan cakap cam tu...time kasih mak....iyer la...dalam usia dan keadaan mak aku skrg yang "x sihat" nie, mungkin dia kerap lupa2 sesuatu perkara walaupun menda tu baru berlaku ,tapi dia bukannya x tahu atau x punya perasaan...Mungkin tu "bahagian dia" yang Allah bagi...Tiap2 org dia dunia nie Allah dah tetapkan bahagian masing2....ada yang susah miskin, ada yang susah sakit...ada yang kaya raya...ada yang malang, ada yang bahagia, ada yang bercerai berai rumahtangga dan 1001 ragam.....Kita nie x tahu lagi bahagian kita pada masa depan.....Tapi aku berharap la jugak kalau ada sapa2 yang tahu cam mana nak pulihkan balik mak aku dari sakit dia nie,di alu-alukan sebarang bentuk cadangan.....

Ok berbalik citer open house,Kat Office dari last week sampai minggu ni ada jek makan free...Hu hu...kena maintain badan nie...x boley makan banyak2...Nanti "Erra Fazira" jelesss x dapat pakai baju kebaya..Ha ha..

Alamak nnt sambung, ada keja sikit...so gambar kat bawah nie khas untuk saper2 yang rindukan blog nie dan juga rindukan Cinta Humaira Syauqina...



.

4 comments:

Kaz said...

Bykkan bersabar ya, Allah menduga kita dgn pelbagai cara. Malahan, lebih kasih Allah pd hambaNya, semakin byk yg ingin diujiNya.
Akak doakan agar mak Bidadarindu cepat sembuh. Teruskan berbakti kpdnya krn Allah masih memberi peluang kpd kita utk merebut ganjaran yg dijanjikan utk anak2 yg soleh.

WANI said...

Comelnyeeee cinta

MOH KEMBARA said...

Salam,
Lama akak tak ziarah sini. Td check visitor nmpk nama blog adik. Kena balas ziarah. Pe kabor? Banyaknya gi open house...jaga2 badan!

impian dulena said...

Cantiknya Cinta.. comel.. teringin nak tengok dia rambut panjang lak.. tapi mmg ayu bertudung..

Apa-apapun, sesibuk mana pun ibu bapa jangan dilupa.. ada masa dan kesempatan yang kita boleh curi..curilah masa untuk mereka... Doa banyak-banyak..moga Ibu Bidadarindu di cepat sembuh..amin..